vrijdag 13 januari 2012

Bel afspraak met de internist (2)

Hoera! Hoera! Zojuist weer een uitslag gekregen van de internist. - Om 15.20 uur zou hij me bellen om de uitslag door te geven. Echter het spreekuur liep uit en omstreeks 16.00 uur werd ik gebeld. - Weer een uitslag waar we niets mee kunnen. Ik behoor of tot de 4% categorie dat het niet erfelijk bepaald is (Primaire Polycytemie). - Normaal; in 96% van de gevallen is deze ziekte erfelijk bepaald en in het bloed terug te vinden. - Of het wordt toch veroorzaakt door een zuurstof te kort (Primaire Polycytemie) wat dan gecompenseerd wordt door aanmaak van extra rode bloedcellen. Beide waardes gemeten op 6 en 10 oktober gaven een HB gehalte aan van ruim 12. Om uit te sluiten dat dit een momentopname was, wat de arts eigelijk op voorhand al uitsluit, moet ik nog een keer mijn HB gehalte laten prikken. Aanstaande dinsdag laat ik dit prikken waarop hij mij vrijdag 20 januari belt om de uitslag door te geven. Mocht het HB gehalte opnieuw te hoog zijn dan wordt er een beenmergpunctie gedaan op definitief vast te stellen of uit te sluiten dat het Primaire Polycytemie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten