dinsdag 17 januari 2012

Hart echo en Holter-ECG

De dag weer eens "echt goed" begonnen. Om 8.30 uur moest ik me melden in het ziekenhuis op de functie afdeling voor een hartecho(cardiografie) en een Holter ECG. De laborante haalde mij uit de wachtkamer en nam mij mee naar de echokamer. Hier werd ik verzocht het bovenlichaam te ontbloten en op de onderzoeksbank te gaan liggen. Er werden een drietal elektroden op mijn borst geplakt. Hiermee wordt het hartritme geregistreerd. Vervolgens vroeg de laborante om op mijn linkerzij te draaien zodat het hart beter in contact met mijn borstkaswand kwam. De transducer (echokop) werd tegen mijn borstwand geplaatst. De transducer werd enkele malen verplaatst om het hart vanuit verschillende richtingen te kunnen bekijken. Eerst werd er naast het borstbeen gekeken. Daarna vanuit de punt van het hart. Ten slotte werd in mijn buikholte de aorta bekeken. Waarna de elektroden werden verwijderd. Hierna kwameen andere collega en hij plaatste nu een vijftal elektroden op mijn borst en sloot deze aan op de holterrecorder. Deze recorder registreerd gedurende 24 uur het hartritme. Morgenochtend mag ik zelf de elektroden verwijderen en moet de recorder worden ingeleverd.  De uitslag hiervan hoor ik via de longarts. Ten slotte nog even bloed geprikt voor het HB gehalte. Deze uitslag krijg ik via de internist vrijdag aanstaande....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten