vrijdag 16 december 2011

Nucleaire Scan

Om 10.15 uur van morgen moest ik me melden in Amersfoort, Meander ziekenhuis locatie de Lichtenberg, voor een nucleaire scan van mijn longen. Hier aangekomen bleek dat een patiënt niet was komen opdagen. Dat was mooi hierdoor was ik meteen aan de beurt. In eerste instantie kreeg ik  nucleaire vloeistof ingespoten in mijn aders. Nadat dit was gebeurd werden een viertal (soort) röntgenfoto's gemaakt van mijn longen waarbij in stofje in moest ademen door een slang. Daarna werd er een CT-scan gemaakt. Na afloop hiervan moest ik nog even wachten in de wachtkamer om de opnames te controleren. De eerste indruk was dat er geen sprake was van longembolie. De beelden moesten nog wel uitgebreider bestudeert worden. Mijn longarts kreeg vanmiddag, na bestudering, de uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten