dinsdag 27 december 2011

De pijnpoli

Het was me het middagje weer wel. Zojuist als eerste een bezoek gebracht aan de pijnpoli. De afspraak stond om 15.45 uur. De laatste keer dat ik de arts gezien had was 27 september, toen had ik een TENS apparaat meegekregen om te proberen. Tussentijds hem nog wel een keer gesproken. Aangekomen en ons gemeld bij zijn assistente, waren we ook snel aan de beurt. Na een kort inleidend gesprek over het niet werken van het TENS apparaat, kwam hij meteen terzake. Zijn voorstel was om een definitieve blokkade (Rhizotomie) te plaatsen ter hoogte van L5. Tijdens deze ingreep wordt dan de zenuw verwarmt tot 72 graden. Deze ingreep geeft wel heel erge na pijn, varierend van 6 tot wel 13 weken. Na 3 maanden is ook pas met duidelijkheid te zeggen of het resultaat heeft gehad en hoe groot deze is. Andere opties heeft hij niet voor me. Met deze ingreep probeert hij de pijn in mijn rechterheup op te heffen. Op de pijn in mijn rechter knie en elders in het lichaam heeft dit geen enkel effect. Deze blijven gewoon bestaan. Hier zou dan (misschien) een medicijn cocktail de uitkomst kunnen bieden. Afgesproken dat hij de ingreep gaat laten in plannen. Daarnaast heeft hij de dosering Gabapentine verhoogd naar 3 maal daags 600 mg.
Nu op naar de cardioloog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten