zondag 11 december 2011

IC opname

Eindelijk was, het na anderhalve maand, zover. Gisteren middag moest ik met om 16.00 uur melden voor een opname op de Intensive Care, of te wel Intensieve Zorg, in het St Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk. - Een leuke afsluiting van het weekend! - Netjes ons op tijd gemeld bij de receptie. Echter de dame kon niets van een "opname" vinden. (Volgens mij keek ze gewoon niet goed, want ze kon mij aan de hand van mijn patiĆ«ntennummer ook niet eens in het systeem vinden.) We moesten maar doorlopen naar de IC in de hoop dat ze daar wel iets wisten. Dat was gelukkig ook zo. Na een zeer uitgebreid intake(opname)gesprek (wat moeten ze toch veel weten!!!) werd mij verteld dat straks de intensivist langs zou komen om het infuus, in de slagader, te prikken. Dat straks duurde uiteindelijk tot 20.25 uur. Waarna hij na een drietal mislukte pogingen de vierde keer raak prikte. Hierna sloot de verpleger het infuus aan op een systeem waar mee ze de bloeddruk konden meten en waarbij ze met een simpele handeling zuurstof rijk bloed konden aftappen. Ook werd ik aangesloten aan de hartbewaking en aan de saturatie meter. - Meteen was ik beperkt in mijn beweging en moest ik voor alles bellen. Vervelend maar het moest!! - Gedurende de avond en nacht werd er zeven keer zuurstofrijk bloed afgetapt. Om 21.00 uur werd de eerste keer bloed afgetapt en constateerde de verpleger dat mijn linker arm en hand wel erg dik waren geworden. Hij stelde voor om de infuusnaald te verplaatsen naar mijn andere arm. Echter het was al zo gemartel geweest om het infuus te prikken. -  Het lukte namelijk niet in mijn rechterarm, daarom was het infuus in mijn linkerarm geprikt. - Daarom heb ik niet gekozen om het infuus te laten verplaatsen. (Achteraf heb ik er wel spijt van. Mijn arm en hand zijn dik en blauw en erg pijnlijk) Vervolgens werd er bloed afgetapt om 22.00 uur, 00.00 uur, 2.00 uur, 4.00 uur, 6.00 uur en 8.00 uur. Rond half 9 vanochtend kwam de longarts langs. Hij had echter geen tijd om de uitslagen met mij te bespreken want hij was op weg naar een spoedgeval. Afgesproken met hem dat ik woensdagmiddag, als ik toch al in het ziekenhuis ben, langs kom voor de uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten