woensdag 16 november 2011

Incontinentie verpleegkundige

Vanmiddag heb ik instructie gekregen om me zelf te katheteriseren. Nadat ik me gemeld had op de poli urologie werd ik opgehaald door de continentie (zonder IN staat chiquer denk ik) verpleegkundige. In eerste instantie kreeg ik van haar een aantal katheters te zien en uitleg hoe je in de praktijk moet katheteriseren. Daarna naar de dagverpleging om de praktijk te oefenen. De verpleegkundige deed de eerste keer voor hoe het moest. Helaas wel bij mij. Waarna ik het een drietal keren zelf mocht/moest proberen. - Van te voren geen idee wat ik er bij voor moest stellen. Achteraf stelde het, althans dat was mijn gevoel er bij, niet veel voor. - Terug op de poli urologie kon ik een tweetal soorten katheters uitzoeken om deze thuis te proberen. Morgen worden ze door de groothandel thuis bezorgd. Volgende week woensdag, 23 november, belt ze me op om te horen hoe het gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten