dinsdag 1 november 2011

Maximale Vrijwilige Ventilatie (MVV)

Zojuist was het weer zo ver. Om 9.00 uur werd ik verwacht op de functieafdeling, in het St Jansdal Ziekenhuis te Harderwijk, voor de volgende longtest. Vandaag stond de MVV (Maximale Vrijwillige Ventilatie) test op stapel. De test verliep voorspoedig. Gedurende een korte tijd 10 seconden moest ik zo veel mogelijk lucht in- en uitademen. Wel erg vermoeiend. In het totaal moest ik dit driemaal doen. De uitslagen waren om naar huis te schrijven, namelijk 43,27, 40,08 en 40,29. Hier heb ik het dan over de liters lucht per minuut. Normaal zou het 140/180 voor een volwassen man zijn. - Zit ik aardig in de richting. - Wat voor conclusies de longarts hieraan verbindt hoor ik wel in de ochtend van de IC opname. Op dit moment is het daar erg druk. Dus nog maar even afwachten op een oproep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten