woensdag 28 september 2011

Slaaponderzoek

Gisteravond werd ik om 18.05 uur in het ziekenhuis verwacht voor het slaaponderzoek. We moesten ons melden in het nieuwe reactiveringscentrum "De Klimop" naast het St Jansdal Ziekenhuis. Hier werden we opgehaald door een verpleegkundige. Zij bracht ons naar de "luxe suite" waar ik de nacht alleen mocht/moest doorbrengen. Nadat ik mij uitgekleed had, werd ik behangen met allerlei attributen namelijk:
- Elektrodes: verspreidt over het lichaam (voor de ECG);
- Banden: om de buik (voor de buikademhaling) en om de borst (voor de borstademhaling);
- Slangetje; in de neus (om de hoeveelheid adem te meten die ik in - en uit adem).
Al de draden en het slangetje werden aangesloten op een kastje die ik op mijn borst kreeg. Dit kastje zou gedurende 8 uur alles registreren. Automatisch zou om 22.30 uur het apparaatje aan gaan (dit gebeurde ook) en de volgende ochtend om 7.30 uur weer uit vertelde ze me. Daarna werd ik alleen gelaten. Gedurende de nacht zou er niemand van het verplegend personeel bij me komen kijken. Dit om mijn slaapritme niet te verstoren.Tenzij dat ik zelf zou bellen. Het slapen was erg lastig met die banden om mijn lichaam en het kastje op mijn borst. Uiteindelijk ben ik om 4.00 uur 's ochtends in slaap gevallen. Echter een uur later werd ik, van de pijn, al weer wakker. Daarna nog een anderhalf uur geslapen. Waarna ik rond 6.30 uur, van de pijn, weer wakker ben. Aangezien ik toch om 7.30 uur gewekt zou worden om te ontbijten ben ik maar gaan liggen lezen. Om 7.30 uur kwamen ze het ontbijd (op bed) brengen. Rond 8.45 uur werd de apparatuur afgekoppeld en mocht ik naar huis toe. Woensdag 26 oktober heb ik een afspraak bij longarts en krijg ik de uitslag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten