dinsdag 27 september 2011

Pijnpoli controle

Vanochtend, lekker vroeg op gestaan. Om 8.00 uur werd ik voor controle verwacht op de pijnpoli. De eerste patiënt, dus meteen aan de beurt. Helaas heeft de tweede pijnbehandeling ook niet geholpen. De arts stelt volgende voor. Ten eerste kreeg ik medicijnen voor geschreven (3 maal daags 1 capsule Gabapentine 300 mg). Dit is lage dosering en bedoelt om alvast een spiegel in het bloed op te bouwen. Daardoor is het op een later tijdstip makkelijker om de dosering te verhogen, zonder (erge) last te krijgen van de bijwerkingen. Daarnaast heb ik een TENS (Transcutane Electro Neuro Stimulatie) apparaat gekregen om mij, gedurende 14 uur per dag, elektrische stroompjes toe te dienen. (zie http://www.pijn.com/nl/patienten/behandeling-pijn/tens/) Na 4 weken moet ik contact opnemen met de arts of ik er baat bij heb of niet. Zo, ja dan wordt wordt er een zenuw blokade geplaatst ter hoogte van L5. aangeprikt en verwarmt. (In het geval van een zenuwblokade wordt de zenuw aangeprikt net als in de vorige behandelingen. Ook nu wordt de punt van de naald verwarmd door middel van een elektrisch stroompje Echter nu wordt de temperatuur hoger als 42 graden.) Van zijn assistent kreeg ik een TENS apparaat mee in bruikleen. Opde revalidatie afdeling heb ik uitleg gekregen over de werking van het apparaat. Tevens heb ik een schema voor de komende 3 weken meegekregen om te kijken waar ik het meeste baat bij heb. Wekelijks breng ik telefonisch hem (de fysiotherapeut) verslag hierover uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten