maandag 1 augustus 2011

Longfuncietest (controle)

Vanochtend om 11.00 uur werd ik verwacht in het ziekenhuis (St Jansdal) voor de eerste van de 2 longfunctietests. Vandaag het Spirometrisch onderzoek (het meten van de spierkracht van de longen). Aanstaande. donderdag, 4 augustus, het Plethysmografisch onderzoek (het meten van de luchtweerstand in de longen). Ik werd opgehaald door de longverpleegkundige die het onderzoek zou gaan doen. Op de gang, naar de onderzoekskamer, kwamen wij de longarts tegen. Hij vroeg hoe de vakantie was geweest en hoe het nu met me ging. Niet goed, ik ben de laatste tijd benauwder en daarnaast had ik (waarschijnlijk) tijdens de vakantie ook nog een luchtweginfectie opgelopen. in verband hiermee cancelde hij de longfunctietests van vandaag en aanstaande donderdag. Ook schreef hij mij een kuur antibiotica (Citromax) voor. Daarnaast moet ik donderdagochtend eerst een thorax foto laten maken en daarna bij hem terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten