maandag 15 augustus 2011

Bronchoscopie

Vanochtend werd ik om 10.00 uur nuchter in het St Jandsdal ziekenhuis verwacht voor de bronchoscopie. Ik moest mij melden bij het opnamebureau voor een dagopname op de afdeling 3 Oost. Na het intake gesprek kreeg ik een drietal codeïne tabletjes die ingenomen moesten worden om het hoesten tegen tegaan. Daarna moest ik een operatie hesje aantrekken. Klokslag 11.00 uur werd ik opgehaald voor het onderzoek. In eerste instantie verdoofde een verpleegster mijn huigje, en de zone er om heen. Vervolgens spoot de longarts een verdovende vloeistof in mijn keel. Waarna hij de slangetje (bronchoscoop) naar binnen de longen in bracht. Mijn longen zagen er goed van binnen uit wel heeft hij wat slijm afgezogen voor onderzoek. Het hele onderzoek duurde totaal zo'n kwartier. Daarna weer terug naar de afdeling om twee uur te wachten tot de verdoving uitgewerkt was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten