donderdag 8 juli 2010

Sigmoïdoscopie

Vanmiddag had ik de Sigmoïdoscopie (darmonderzoek) in het St Jansdal Ziekenhuis. Het onderzoek vond om 13.00 uur plaats. Vanochtend vroeg mocht ik nog een kopje thee en een beschuitje. Daarna moest ik nuchter blijven. Om 12.00 uur werd ik in het ziekenhuis verwacht. Zodra ik in het ziekenhuis me gemeld had, kreeg ik een infuusnaald ingebracht en een "heerlijke" klysma om het laatste deel van de darmen schoon te maken. Van het onderzoek zelf krijg ik niets mee het enige dat ik nog weet is dat ik op de onderzoekstafel op mijn linkerzij moest gaan liggen. Daarna kreeg ik een roesje toegediend. Tijdens het onderzoek waarbij de arts de endoscoop naar binnen brengt in de darm wordt de dikke darm onderzocht op afwijkingen. Zoals zweertjes, ontstekingen, vernauwingen, bloedingen, uitstulpingen (divertikels), poliepen en gezwellen.  Om 17.00 uur werd ik eindelijk waker van het roesje en mocht Kirsty me ophalen en kon ik zo "dronken" als ik nog was naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten