woensdag 14 juli 2010

Het EMG

Vanochtend vertrokken naar het Erasmus MC in Rotterdam voor het EMG onderzoek. Om 10.00 uur zou het onderzoek plaatsvinden. Het onderzoek duurde zo'n 1,5 uur. In eerste instantie werden er stroomstootjes op de zenuwen gegeven. Zowel het rechter als linker gedeelte van mijn lichaam. Daarna werd er met een naald in de spieren geprikt. Via de naald die in mijn spieren geprikt was werd er geluisterd naar het geluid dat de spier voortbracht in rust (ontspanning) en bij gebruik (aangespanne). nadat ze mijn beenspieren zowel links als rechts beluisterd had. Begon de arts met de rechterkant van mijn rug en prikte zij in mijn rugspier. Echter na wat gemompel trok ze de naald eruit en brak ze het onderzoek adrupt af. Ze ging overleggen met de professor. Even later kwam ze terug en vertelde ze dat de professor de resultaten zou beoordelen en dan zou ik wel horen of er nog aanvullende onderzoeken noodzakelijk waren. Na aandringen van mij, waarom zij het onderzoek in eens afbrak, zij ze dat de rieactie links (de goede kant die in mijn beleving en niet is aangetast door de CRPS) volgens haar niet was zoals het hoort. De uitslag krijg ik 4 augustus dus dan horen we wel verder. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten