vrijdag 25 juni 2010

Longfunctietest (1)

Vanmiddag om 14.15 uur had ik, in het St Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk, de afspraak voor de longfunctietest. Vandaag stond Spirometrisch onderzoek op het programma. Nadat ik binnen geroepen was moest ik rechtop gaan zitten. Daarna kreeg ik een mondstuk, verbonden met de spirometer, in mijn mond tussen mijn tanden en een klemmetje op mijn neus. Daarna werd mij verzocht zo diep mogelijk in te ademen, en daarna zo snel en krachtig mogelijk uit te ademen tot mijn longen helemaal leeg waren. Daarna weer zo diep mogelijk in te ademen. Dit herhaalde zich, met korte rust pauzes tussen door, vier keer. Waarna het zelfde onderzoek nogmaals plaats vond in liggende positie. Tussen door mee gekeken op het scherm en wel gezien dat het geen florisant beeld was. In oktober 2009 ging het me veel beter af. We horen wel wat de uitslag is. Dit zit er gelukkig op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten