woensdag 30 juni 2010

Hartechocardiografie

Een uurtje of twee geleden om 13.30 uur lag ik in het St Jansdal Ziekenhuis voor de hartechocardiografie. De laborante haalde mij uit de wachtkamer en nam mij mee naar de echokamer. Hier werd ik verzocht het bovenlichaam te ontbloten en op de onderzoeksbank te gaan liggen. Er werden een drietal elektroden op mijn borst geplakt. Hiermee wordt het hartritme geregistreerd. Vervolgens vroeg de laborante om op mijn linkerzij te draaien zodat het hart beter in contact met mijn borstkaswand kwam. De transducer (echokop) werd tegen mijn borstwand geplaatst. De transducer werd enkele malen verplaatst om het hart vanuit verschillende richtingen te kunnen bekijken. Eerst werd er naast het borstbeen gekeken. Daarna vanuit de punt van het hart. Hierna moest ik een keer of 25 mijn situps doen waarna ze het onderzoek nogmaals deed. De uitslag krijg ik 6 augustus van de longarts. Dus weer even afwachten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten