woensdag 16 juni 2010

De eerste keer pijnpoli

Vandaag was het zover, voor het eerst vanmiddag naar het Erasmus MC in Rotterdam geweest. Er was een afspraak gemaakt op de pijnpoli. Om 14.30 uur stond de afspraak. Op tijd vertrokken. In Rotterdam aangekomen richting het Erasmus MC gereden en geparkeerd in de parkeergarage. Ons gemeld bij de balie van de pijnpoli. De afspraak was een neuroloog. Na lang wachten werden we uiteindelijk opgehaald. De neuroloog verontschuldigde zich voor het lange wachten. Zijn assistente was vergeten te melden dat wij er tussen gepland waren. Dat maakte niets uit, hij had nu in ieder geval tijd. Mijn klachten beschreven. Op 20 augustus 2008 heb ik een klap op mijn rechterknie gehad. Dit heeft zich ontwikkeld tot Posttraumatische Dystrofie (CRPS type-1). De diagnose is gesteld door de professor in het VUmC te Amsterdam. Sinds mei dit jaar heb ik last van erge benauwdheid. Hiervoor ben ik opgenomen geweest in het St Jansdal Ziekenhuis. Daarnaast heb ik al langer last van mijn blaas en darmen. Ook doet mijn hart anders als normaal. Veel pijn op de borst maar ook vaak last van een heel snelle hartslag, in rust, en dan weer een heel langzame. Dit terwijl ik normaal altijd in rust een lage hartslag van zo'n 45 slagen per minuut. Voor de "tichste" keer werd ik weer uitgebreid onderzocht. Hierna gaan we terug naar zijn spreekkamer en worden er de verschillende lijnen uitgezet waar langs we gaan om te achterhalen waardoor de klachten veroorzaakt worden. Ten eerste moet ik er EMG (Electromyogram => spier- en zenuwonderzoek) worden gedaan. Ten tweede moet ik naar de Kno-arts vanwege mijn heesheid. Ten derde moet ik bloed laten prikken. Dit laatste heb ik meteen gedaan. Meteen de afspraken gemaakt. Het EMG en de Kno-arts kunnen op één dag namelijk 14 juli. Dat is mooi meegenomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten