woensdag 26 mei 2010

Ziekenhuisopname

Vorige week woensdag (19 mei) ben ik met spoed opgenomen in het St Jansdal Ziekenhuis in Harderwijk. - Sinds zondagochtend (16 mei)  had ik last van erge benauwdheid. Die dag extra gepuft met alle middelen die ik heb voor mijn COPD (astma).  Omdat dit allemaal niet hielp maandagochtend de huisarts bezocht. Hij schreef mij een stootkuur Prednison voor. Dit moest binnen 48 uur aan slaan. Zo niet dan moest ik me weer bij hem melden. Woensdagochtend de huisarts weer bezocht, de benauwdheid werd niet minder. Hij dacht aan een logembolie (trombose in de long), veroorzaakt door het vliegen, echter dit kon hij niet met zekerheid zeggen. Daarom doorgestuurd naar de spoedeisende hulp. - Hier werd bloed afgenomen en werd er een ECG (hartfilmpje) gemaakt. Uit de bloedonderzoek bleek dat mijn bloed niet in orde was. Het fosfaat en kalium gehalte was veel en veel te laag. Omdat dit niet in orde was werd ik opgenomen op de afdeling interne geneeskunde. Om de "zoutenhuishouding" aan te vullen kreeg ik een infuus met kalium, fosfaat en prednison voor de benauwdheid. Op de kamer gekomen werd een aantal zaken met me besproken. Ten eerste zou er een MRI van mijn longen gemaakt worden, vandaag (woensdag) of anders morgen (donderdag). Het werd uiteindelijk donderdag. Vrijdagochtend kwam de interniste langs. De MRI van mijn longen was goed er was geen sprake van een longembolie. Wel zou er 's middags nog een bloedvatenonderzoek (d.m.v. een duplexscanner) in mijn rechterbeen gedaan worden. Dagelijks werd er bloed afgenomen, om te onderzoeken of het fosfaat- en kaliumgehalte weer op peil was. Voor mijn benauwdheid kreeg ik vier maal daags een "cocktail" aangeboden die ik met de vernevelaar moest inademen. Dinsdag ochtend was mijn bloed eindelijk goed en werd het infuus verwijderd. Dit hield in dat ik de zelfe dag, 's avonds, naar huis mocht. De resterende onderzoeken van mijn hart, longen en darmen zouden poliklinisch plaatsvinden.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten