woensdag 18 mei 2011

Pijnpoli behandeling

Vanochtend was het zover om 8.10 uur moest ik in het St Jansdal Ziekenhuis te Harderwijk zijn voor de behandeling van mijn rechterschouder en -heup. Aangekomen in het ziekenhuis heb ik me bij de balie gemeld. Na een korte intake mocht ik me in een operatie jasje hijsen en werd ik naar de behandelruimte gereden. Hier moest ik op mijn buik gaan liggen op de behandeltafel. Als eerste ging de arts mijn heup onder handen nemen. Met behulp van een mobiel röntgen apparaat bepaalde hij de plek waar hij de naald (15 cm lang) naar binnen ging brengen. Vervolgens verdoofde hij de huid. Daarna werd de naald naar binnengebracht. Voordat de arts de zenuw aan prikte werd eerst met de röntgen apparatuur gecontroleerd of de naald goed zat. Waarna de zenuw aangeprikt werd. Dit gaf een heel raar gevoel in het rechterbeen. Van de verdere behandeling, het verwarmen van de zenuw naar 42 graden en het inspuiten van de Prednison merkte ik niets. De zelfde behandeling vondt vervolgens plaats voor mijn schouder. Na afloop werd mij meegedeeld dat ik last zou krijgen van opvliegers. Dit werd veroorzaakt door de heel hoge dosering van de Prednison. Over 6 weken, donderdag 7 juli moet ik voor controle terugkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten