donderdag 7 april 2011

De uroloog (St Jansdal)

Zojuist voor controle geweest bij de uroloog. Vorig jaar was ik voor het laatst bij hem langs geweest. De afspraak was om 14.10 uur. In eerste instantie moest ik een blaasontlediging test doen. Aansluitend had ik de afspraak bij de Uroloog en kreeg ik de uitslag van de test. Als eerste liet hij mij de uitslag van de test van vorig jaar zien. - Deze was al niet goed. - Daarna liet hij mij de uitslag van de test die net gedaan was zien. Echter mijn blaas functie is nu dusdanig slecht geworden, dat ik op moet gaan passen voor ontstekingen en steentjes. Wanneer ik hier last van ga krijgen moet ik, tussendoor bij hem terugkomen, en krijg ik een catheter geplaatst. Anders moet ik over een jaar bij hem terugkomen. Medisch gezien kan hij niets voor mij betekenen. Er zijn geen medicijnen die de blaas functie weer kunnen verbeteren. Als advies gaf hij me mee om zeer regelmatig te drinken. Daarnaast moet ik 's avonds tijdens de maaltijd op een warme kruik gaan zitten. Dit bevordert de stoelgang en de plasfunctie, omdat door de warmte de spieren beter doorbloed worden. Met als gevolg dat ik daarna vrij snel naar de toilet moet. We gaan het proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten